Friday, October 14, 2011

မွဲပြာပုဆိုးဘဝမှ လွှတ်မြောက်ရာ

လူငယ်နဲ့ ပညာရေးခရီးစဉ်ရဲ့ အဆက်ရေးမယ်လို. အားခဲထားတာ ပျင်းနေတာနဲ့ မရေးဖြစ်ဘူး ၊ အလုပ်ရှုပ်တာလဲ ပါပါတယ်။ ဝက်ဘ်ဆိုက်လေး အချို့ရေးတာလဲ အချောသက်နေတာနဲ့ ပဲ။ open source က ပြဿနာမရှိပေမယ့် ဒေါ့နက်က တစ်ခြားနိုင်ငံတော့မသိဘူး မြန်မာပြည်မှာတော့ တော်တော် ဒုက္ခရောက်ပါတယ်။ Wordpress နဲ့ KTV/club တစ်ခုရဲ့ ဆိုက်ရေးပေးတာ ၃ရက်ကို တော်တော် အချိန်ပိုပါတယ်။ ဒေါ့နက်ကို nopcommerce သုံးပြီး install လုပ်တာလေးကို နစ်ပါတ်ကြာသွားတယ်။ ပြဿနာက visual studio နဲ့ server နဲ့ ချိတ်မရတဲ့ ပြဿနာ။ SSMS သွင်းတာနဲ့ တင် ရှုပ်နေတာပဲ။ database publish လုပ်ဖို.ရာ
အင်းပိတ်ဆို.မှုတွေက ပြင်းထန်ပ။ database ကို local မှာ ဆောက် backup function သုံးပြီး ပြန်ထုတ် ၊ zip လုပ် ပြီးရင် ftp ကိုတင် ။ Cpanel ကိုဝင် တင်လိုက်တဲ့ backup ကို restore function နဲ့ ပြန်လုပ်။ နောက်ပြီးတော့ သက်သာတဲ့ hosting ဆိုတော့ machine.config မှာ view state error တက်ပါရော ဘာမှတောင် မလုပ်ရသေး sign in page ကို ပြန်ပြန်ရောက်သွားတယ်။အဲဒီတော့ machine key ကို အသေရိုက်ထုတ်လိုက်ရတယ်။



ရေးမယ်ရေးမယ်ဆိုပြီ ကုန်ကြမ်းရှာနေတုန်း မှာ မပင့်ဂိုးရဲ့ "Think Out of the box "ကို ဖတ်မိတယ်။ သူကတော့ ပုံသေမတွေ:နဲ့ပေါ့ view ပေါင်းဆုံက ကြည်.ခိုင်:တာပါ။ ကျွှန်တော်ရေးချင်တာက သူများနဲ့ လိုက်ပြီ ပြိုင်မတုပဲ ကို ပိုင်တီထွင်ဖို.ပါ။ အင်္ဂလိပ်လိုတော့ ပြောရမယ်ဆိုရင် Let's create blue ocean ပေါ့ မြန်မာလိုတော့ မွဲပြာပုဆိုး ဘဝကခွဲထွက်ဖို.ပေါ့။



ဒီအကြောင်းနဲ့ ပတ်သက်ပြီ: ဒေါက်တာအောင်ထွန်းသက် (ကိုထွန်းရဲ့ဦးလေး)က Blue Ocean Marketing Strategy ဆိုပြီ ဟောပြောပွဲတွေ လုပ်ပြီးပါပြီ။ သူကတော့ သူ.ရဲ့ version ပေါ့။ ကျွှန်တော်ကတော့ ကျွှန်တော့် version ပေါ့ ။ ကျွှန်တော်ပြောလိုတာက Blue Ocean တစ်ခုတည်းမဟုတ်ပါဘူး ၊ "Think out of the box" တစ်ခုတည်းမဟုတ်ပါဘူး တစ်ခြားဟာတွေလဲ ပါပါတယ်။



ကျွှန်တော်တို. မြန်မာတွေက( မြန်မာလို.ဆိုတဲ့ နေရာမှာ တိုင်းရင်:သားတွေတွင်မကပါဘူး မြန်မာပြည်မှာ နေကြတဲ့ တရုတ် ၊ ကုလား အကုန်ပါပါတယ်) မေတ္တာတရားကြီးမားကြပါတယ်။ ဂရုဏာတရားလဲရှိကြပါတယ်။ ရိုင်းပင်းတယ် ကူညီတက်တယ်။ ကိုယ့်မှာ တစ်ကျပ်ရှိရင် ပြားငါးဆယ် ခွဲပေးဖို.ဝင်မလေးကြပါဘူး။ ဒါပေမယ့် မုဒိတာတရားတော့ အင်မတန် အားနဲကြပါတယ် ။ မုန်းချင်လဲ မုန်းကြမယ် အဲဒါက အမှန်တရားပဲ။ သူ.အပေါ်ငါကျေးဇူးရှိတယ် တစ်သက်လုံး မကုန်အောင်ပြောကြပါတယ်။ ကျေးဇူးခံကျေးဇူးစားကို တလေကြီးပြောကြပါတယ်။ အမှန်ကတော့ ကျေးဇူးဆပ်တယ်ဆိုတာ Pay it forward ကပို ကောင်းပါတယ်။ ကိုယ့်ကို သူများက ကူညီခဲ့ဘူးရင် တခြားသူတွေကိုလဲ ထပ်ဆင့်ကူညီလိုက်ပါ။



ငယ်ငယ်ကတည်းက အရိုးစွဲလာတဲ့ ပုံစံခွက်ရိုက်သွင်းတဲ့ ပညာရေးစနစ်ကို ပဲအပြစ်တင်ရမလား ၊ ဝေဖန်ရင်မကြိုက်ကြတဲ့ ထုံးစံကို ပဲ အပြစ်တင်ရမလား ၊ တိုးတက်ချင်စိတ်မရှိတဲ့ လူငယ်တွေကိုပဲ အပြစ်တင်ရမလား ။ အသစ်ကို လက်ခံဖို.တော်တော်ဝန်လေးကြတာကို တွေ့ရပါတယ် ။ ဥပမာလေးတစ်ခု ပေးပါရစေ ဟိုတုန်း က ကားတွေမှာ နောက်ယက်က မတရားတော်တော ခေတ်စားပါတယ်။ ကားဆိုနောက်ယက်မှ ကောင်းတယ်လို. တသက်မှတ်တည်း မှတ်ကြပါတယ်။ ပုံမှန်အားဖြင့် ကားရဲ့ အင်ဂျင်က အရှေ့မှာရှိကြပါတယ် ။ နောက်ယက်ဆိုရင် အလယ်ကဝင်ရိုးနဲ့ ဆက်သွယ်ရပါတယ်။ physics ရဲ့ သဘောတရားအရ အလယ်က ဝင်ရိုးခံရတဲ့ အတွက် အင်ဂျင်ရဲ့ စွမ်းဆောင်ရေ အချို့ ပျောက်ဆုံးသွားပါတယ်။



အဲဒါကိုသိတဲ့ volkswagen ကားလေးတွေက အင်ဂျင်ကို အနောက်မှာ ထိုင်ပါတယ်။ ဒါမှ နောက်ဘီးကို ဝင်ရိုးနဲ့တွဲစရာမလိုတဲ့ အတွက် အင်ဂျင် သက်သာပြီး၊ ဆီစားနည်းပြီး မိုင်များများသွာ:နိုင်ပါတယ် ။



နောက်ပိုင်းနည်းပညာထွန်းကားလာတဲ့ အခါမှာ ဒူ:စစ်နဲ အရှေ့ယက်ကားတွေပေါ်လာပါတယ်။ အင်ဂျင်နဲ့ ဘီးနဲ့ တွဲစပ်ပြီးလုပ်ထားတဲ့ အတွက် ပိုပြီးကုတ်အားကောင်းပြီ: ရှေ့ယက်ပုံစံက ကုန်းတက်ရတာပိုအဆင်ပြေပါတယ်။ အဲတောင်တက်တော့မဟုတ်ဘူးပေါ့ ။ ကုန်တင်ကားကြီးတွေမှာ နောက်ယက်ဖြစ်ပါတယ် ။ အိမ်သုံးအတွက်တော့ ရှေ့ယက်က အကောင်းဆုံးပါပဲ ။ ဒါပေမယ့် ဒီမှာက ဒူ:စစ်ဆိုတာဘာမှန်းမသိ ပြင်လဲ မပြင်တက်ကြတဲ့အတွက် ရှေ့ယက်ကြီးဆိုပြီး ဟို:အရင်က နောက်ယက်ကားအစုတ်တွေကို ပိုက်ဆံအကုန်ခံပြီးဝယ်ကြပါတယ်။

သူများကို မပြောလိုပါဘူး ပညာတက်တဲ့ ကျွှန်တော့်အမျိုးတွေတောင် color TV က အပျက်မြန်တယ်ဆိုပြီ: Black & White TV ကို နစ်ပေါင်းများစွာ သီးခံပြီးကြည်.ကြပါတယ်။



တီထွင်တာနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံမှာ အသစ်ကို လက်ခံနိုင်မူအားနဲပါတယ်။ ကိုယ်တိုင်လဲ မဖန်တီးတဲ့ အပြင် ဖန်တီးတဲ့သူတွေရှိရင်လဲ ဝိုင်းပြီးရှုပ်ချကြပါတယ်။ အသစ်ကို လက်မခံတယ်ဆိုတာ အကြောင်းနစ်ခုရှိပါတယ် ။ တစ်ခုက ရှေးရိုးစွဲဝါဒ မို.လို. ၊ နောက်တစ်ခုက ဘာဆိုဘာမှကို မသိကြလို. ။ ဒုတိယတစ်ခု ပိုဖြစ်ဖို.များပါတယ် ။ တိုးတက်ပါတယ်ဆိုတဲ့ အမေရိကန်လို တိုင်းပြည်မျိုးမှာတောင် ရှေးရို:စွဲ(Conservation) က ရှိပါတယ်။ မြန်မာပြည်လောက်တော့ မဆိုးဘူးပေါ့။ စာတက်မြောက်မူကွာတာကိုး ။



ကျွှန်တော်တို.ငယ်ငယ် တတည်းကစားလာတဲ့ မုန့်တွေနဲ့ ဥပမာပေးပြီ:ပြောချင်ပါတယ် ။ အုန်းမွေးလုံး လူတိုင်းစားဘူးကြမှာပါ။ အရင်ကတည်းက ဒီပုံစံပဲ အခုလဲ ဒီပုံစံပဲ။ ဘိန်းမုန့်ကတော့ တိုးတက်လာတယ်ပြောရမယ် ။ ထောပတ်နဲ့ သီဟိုစေ့ပါလာတယ်။ ကျွှန်တော် ငယ်ငယ်တုန်းက ဂျုံနဲ့လုပ်တဲ့ မုန့်တွေကို ပုံလုပ်ပြီးလုပ်ရောင်းတာ တော်တော်ရောင်းကောင်းပါတယ် ။ စားလို.လဲမရ ။ ကြာကြာလဲမခံပါဘူး ။ ဝူးခုန်:ပုံဖြစ်ရင်ဝယ်တာပါပဲ ။ ရေခဲမုန့်ကို မိုနဲ့လုပ်ပြီး ဥပမာ အသဲပုံဆိုရင် တော်တော်ရောင်းကောင်းမှာပဲ။ ဘိန်းမုန့်ကို အဝိုင်းပုံသာလုပ်နေတာ ။ လေးထောင်. သို.မဟုတ် sandwich လိုမျို:လုပ်ပြီး အလယ်မှာ အစာထဲ့ပြီးရောင်းရင်ကော မဖြစ်နိုင်ဘူးလား ။ မြန်မာပြည်မှာ ပြောင်းလဲ ရတာတော်တော် ကြောက်ပုံရတယ်။ အရင်အနစ် ၂၀ကလဲ ဒီအတိုင်းပဲ အခုလဲ ဒီအတိုင်းပဲ ။ တိုးတက်တာဆိုလို. ကောင်မလေးတွေဝတ်တဲ့ စကပ်ပဲဖြစ်မယ်ထင်တယ်။



မြန်မာလူမျိုးတွေက သူများလိုက်လုပ်ရင် လိုက်တာဝါသနာပါပုံရကတယ်။ ကိုယ်ပိုင် တီထွင်ဖို.လဲ မကြိုးစားကြဘူး။ ပြောရင်လဲ စိတ်ဆိုးကြဦးမယ်။ မြို့နယ်တော်တော်များများမှာ ဒီနားမှာ Tea Shop သူများလုပ်တာ အောင်မြင်ရင် လိုက်လုပ်တယ် ။ ထမင်းဆိုင်ရောင်းကောင်းရင် လိုက်ဖွင့်ပြီးရောင်းကြတယ်။ ဒီမှာ ဘီယာဆိုင်ဖွင့် မကြာခင်နောက်တစ်ခု ။ အခုလဲ ဖုန်းရောင်းတဲ့ဆိုင်တွေပေါ်လာပြန်ပြီ ။ ဘယ်လောက်ခံမလဲ တော့ မသိဘူး။

အကြံတူ နောက်လူသာစမြဲ ဆိုတာရှိပါတယ် ။ နောက်တစ်ခုလဲရှိသေးတယ် သူများနောက်ပိတ်** ဆိုလားပဲ ။ ပတ်ဝန်:ကျင်အခြေနေ ၊ ဈေ:ကွက်အနေအထား ၊ စာသုံးသူ လဲမတွက်ကြဘူး။ သူများအောင်မြင်ရင် လိုက်လုပ်တာပဲ။ ရှေ့ကလူကလဲ အရောင်းအ ၊ နောက်လူလဲ အလုပ်မဖြစ် ။ ပြိုင်ဆိုင်ကြရင်: အင်း.... အဲဒီအနေအထားကို Blue Ocean စာအုပ်မှာ Red Ocean ဖြစ်နေတယ်လို.ဆိုထားပါတယ်။ ပြောရရင်တော့ သွေးတွေနဲ့ နီမြန်းနေတဲ့ ဈေ:ကွက်ပေါ့ ။



Red Ocean ဖြစ်လာတော့ ဘာတွေဖြစ်လာသလဲ ပြိုင်ဆိုင်မူတွေများလာတယ် ။ သူကလဲ ဒါထုတ်တယ် ကိုယ်ကလဲ ဒါထုတ်တယ် ။ အပြိုင်အဆိုင် ဈေ:တွေလျှော့ကြတယ် ။ ကြော်ငြာကြတယ်။ စာသုံးသူအတွက်တော့ ကောင်းပါတယ် ။ ပစ္စည်းတွေကို ဈေ:ချိုချိုနဲ့ရတယ် ။ ဈေ:ကွက်စီးပွားရေးရဲ့ အသွင်ပေါ့။ လုပ်ငန်:သေးသေးလေးနဲ့ လုပ်ငန်:ကြီးကြီး ပြိုင်တယ်ဆိုပါတော့။ သူကလဲ ဒါထုတ်တယ် ဒါရောင်းတယ် ။ နောက်တစ်ခုကလဲ ဒါထုတ်တယ် ဒါရောင်းတယ် ။ ရှင်ပြိုင်ကြတော့ လုပ်ငန်:ကြီးက အရှုံးခံပြီး ကုန်ပစ္စည်းတွေကို ရောင်းလိုက်တယ်ထားပါတော့ ။ လုပ်ငန်:သေးလေး ပြုတ်ကော ။ လုပ်ငန်:သေးလေး ပြုတ်ပြီး ပြိုင်ဘက်မရှိတော့ရင် လုပ်ငန်:ကြီးက အရှုံးခံပြီးရောင်းခဲ့တာကာမိအောင် ဈေ:တင်ရောင်းကော။ ဘယ်သူတွေထိခိုက်မလဲ? လုပ်ငန်:ကြီးတွေလဲ အဲလိုမျို:ပြိုင်ရတာ များလာရင် အရှုံးနဲ့ရင်ဆိုင်ရမှာပါပဲ။

လုပ်ငန်:ကြီးတွေအချင်းချင်းလဲ ပြိုင်ရတာပါပဲ ။ ပြိုင်ဆိုင်ရင်တိုးတက်တယ်ဆိုပေမယ့် ကိုယ်ရောင်းသင့်သလောက်တော့ မရောင်းရဘူးပေါ့ ။ အဲဒီတော့ဘယ်လိုလုပ်မလဲ ။ သူများနဲ့ မတူတဲ့ product တစ်ခုထုတ်နိုင်ရင် ပြိုင်စရာမလိုတော့ဘူးပေါ့ ။ ဥပမာ i-phone ဆိုရင် သူများနဲ့ မတူတယ် တမူထူးကဲတဲ့အတွက် ကျန်တာအပထား တော်တော်လေးကို ရောင်းလိုက်ရပြီး Apple ရဲ့ ရှယ်ယာဈေ:တွေက Microsoft ထပ်တက်သွားတာပါပဲ ။ Blue Ocean Strategy ဆိုတာ အဲဒီ concept ပါပဲ။



ရှေ:တုန်းက လူတွေက ပစ္စည်းတွေကို သယ်ယူဖို. ကြိုးနဲ့ဆွဲကြတယ် ။ ပြီးတော့ ဘီးတွေပေါ်လာတယ် ။ လူအင်အားသက်သာလာတယ် ။ ပိုပြီးမြန်ဆန်လာတယ်။ကမ္ဘာမှာ မြန်မာလူမျိုးပဲရှိရင် လှည်းတောင်ပေါ်ပမလားမသိဘူး ။တနေ့ကြတော့ မင်းတုန်းမင်းတရားကြီးကို နိုင်ငံခြားက သံတမန်တစ်ဦးက လာတွေ့ပါသတဲ့ (နာမည်မမှတ်တော့ပါ) ။ သူ.မှာပါလာတာ ကမ္ဘာမြေပုံပါ ။ သူက မင်:တုန်းမင်းကို အင်္ဂလိပ်တွေရဲ့ နေမဝင်အင်ပါယာကြီးကို ပြပါတယ်တဲ့ ပြီးတော့ လက်ရှိမြန်မာနိုင်ငံ (အောက်မြန်မာပြည်ကို အင်္ဂလိပ်တွေ သိမ်းထားပါတယ်)ကို ကမ္ဘာမြေပုံမှာ ဝိုင်းပြီးပြပါသတဲ့ ။ ။ ပြဿနာက “ဒီလောက်တောင်သေးရသလားဆိုတော” နံမိတ်ထွန်းတဲ့ တောင်ကျွန်:ကို တော်တော်ကြီးနေပုံထင်ရပါတယ်။ အဲဒါနဲ့ စိတ်ချမ်းသာအောင် ကြီ:ကြီးဝိုင်းပြရပါသတဲ့ ။ ဆိုလိုချင်တာက သူများကို အပြစ်တင်တာမဟုတ်ပါဘူး ။


အရင်တုန်းကလဲ ခေတ်နောက်ကျခဲ့လို. ရှိတာတွေကုန်သွားပြီးပီ ။ ခေတ်မီအောင် မျက်လုံးတွေကို ဖွင့်ကြပါတော့ ။ ၂၁ရာစုမှာ ခတ်နောက်ကြနေတဲ့ အတွေးအခေါ်တွေ အပြုအမူတွေကို ရပ်တန်:က ရပ်သင့်ပါတယ်။ ဒဂုံမှာ တစ်နစ်ကျော်တက်ဘူးပါတယ် ။ ပုဆိုးရဲ့ လုံချည်မဝတ်မနေရ ။ လက်မှာ စတီးချိုင်.ကတစ်ဖက် ၊ ချာလီထီးက တစ်ဖက် ၊ လွယ်အိပ်က လွယ်ထား ၊ reference လုပ်ဖို.စာအုပ်အထူကြီးရယ် ၊ချိုင့်ရယ်ကိုတွဲကိုင် ၊ ချာလီထီးကို ကျောကုန်:မှာချိတ် ၊ ပုဆိုးမကျွက်အောင် လက်ကတစ်ခါတစ်ခါကိုင်ပြီး ငပိသိပ်နေတဲ့ ဘတ်စ်ပေါ်မှာ မိုးကရွာ ကားမှာမိုးကယို ။ ကျွှန်တော်လိုပဲ ကျောင်းသား ၊ ကျောင်းသူတွေ ဘာလုပ်မယ် ထင်လဲ။ ကျိန်ဆဲတာပေါ့ ။



ခေတ်မီအောင်ဆိုပြီး ခေတ်မီအောင်လုပ်တာကို အကြောင်းပြပြီး မဟုတ်တာလုပ်တာတော့ မကောင်းပါဘူး။ ဒီမှာ နောက်ပြဿနာတစ်ခုက ကျွှန်တော် YUFL မှာတက်တုန်းက ၂၀ဝ၁-၂၀ဝ၂ မှာမိန်းကလေးတွေ ကျောင်းမှာဝတ်တာတော်တော် ပေါ်ပါတယ် ။ကျွှန်တော်တို.ကတော့ ဘာမှာ မဖြစ်ပါဘူး။ သူဟာသူ ဝတ်နိုင်လို.ဝတ်တာပဲ ။ ကိုယ်သွားမကြည်. မမြင်ရပါဘူး ။ တရားလွန်လာလို. တက္ကသိုလ်နဲ့တူအောင် တားမြစ်တာ လက်ခံနိုင်ပါတယ် ။ လုံလုံခြုံခြုံ ဂျင်:/ရိုးရိုးဘောင်းဘီ အရှည် ကို ဝတ်မရတာ လုံးဝ လုံးဝကို လက်မခံနိုင်ဘူး။

ပြသာနာတွေက ဒီမှာက “chain of command” ကို တော်တော် သဘောကျပုံရတယ် ။ ဒါနဲ့အဆင်မပြေပြောင်းပေးပါ လာမပြောနဲ့ ညောင်း ။ လုပ်နေတဲ့ စီးပွားရေးပဲဖြစ်ဖြစ် ၊ ဘာပဲဖြစ်ဖြစ် ဘယ်လိုမဆို ဘယ်သူပဲဖြစ်ဖြစ် အမြင်ပြောတာ ၊ အကြံပေးတာ လက်မခံရင်တောင် နားထောင်ပေးသင့်ပါတယ် ။ စနစ်ကို ကောင်းတယ် မကောင်းဘူးဆိုတာထက် လူကပိုပြီးအရေးကြီးပါတယ် ။ အစုရှယ်ယာလုပ်ငန်:ထက် ကိုယ်ပိုင်လုပ်ငန်:ကပိုပြီး အောင်မြင်နိုင်ပါတယ် ။ အရေးကြီးတာက “လူ” ။ ကိုယ့်လုပ်ငန်:မှာ တော်တဲ့သူရှိရင် တက်တဲ့သူရှိရင် ကျွမ်းကျင်တဲ့သူရှိရင် အောင်မြင်တာပါပဲ ။ ဒါပေမယ့် တက်တဲ့သူတစ်ဦးဟာ သူကို မတက်တဲ့သူက ဆရာလုပ်ရင်လက်ခံမှာ မဟုတ်ပါဘူး။ လူတိုင်းမှာ အရည်အချင်းရှိပါတယ် ။ လမ်းဘေးက လူလဲ တော်တဲ့နေရာမှာ တော်ပါတယ် ။ အထင်မသေ:သင့်ပါဘူး ။အရေးကြီးတာက သူတက်ကျွမ်းကျင်တဲ့ ၊ ကောင်းတဲ့နေရာမှာ အသုံးပြုနိုင်ဖို.ပါပဲ ။ အဓိကက စနစ်မဟုတ်ပါဘူး လူပါ ။ ကိုယ်ပြောတင် ခေါင်းညိတ်မယ့်သူထက် အကျိုးအကြောင်းနဲ့ ညင်းတဲ့သူက ပိုပြီးအဖိုးတန်ပါတယ် ။


မိဘတွေက သားသမီးကို တော်စေတတ်စေ ကောင်းစေချင်တာ လက်ခံပါတယ် ။ ကလေး ဘာဖြစ်ချင်တယ်ဆိုတာ မကြည်.ကြဘူး ။ လူဆိုတာ တစ်ဦးနဲ့ တစ်ဦးအမြင်မတူဘူး ။ ဝါသနာမတူဘူး ။ electronic စိတ်ဝင်စာ:တဲ့ ကလေးရှိပါတယ် ၊ လေယာဉ်မောင်းချင်တဲ့သူရှိတယ် ၊ စစ်သားဖြစ်ချင်တဲ့သူရှိတယ် ၊ ဆရာဝန်ဖြစ်ချင်တဲ့သူရှိတယ် ၊ ဆရာလုပ်ချင်တဲ့သူရှိတယ် အမျိုးမျိုးပါပဲ ။ ပုံစံရိုက်သွင်းတိုင်းမကောင်းပါဘူး ။ ကိုယ်ဝါသနာပါတာ ကိုယ်လုပ်မှ အောင်မြင်မှာပါ ။ စိတ်မဝင်စားရင် အတင်းလုပ်ဆိုလဲ အပိုပါပဲ ။ အခုတလောက လောလောလတ်လတ် ကြည်.မိတဲ့ တော်တော်ကြိုက်တဲ့ ကားလေးရှိတယ် ။ “3 idiots “ ဆိုတဲ့ အိန္ဒိယကာ:လေးပါ ။ နဲနဲလူကြိုက်အောင် ပိုပိုသာသာလေးလုပ်ထားပေးမယ့် မဆိုးပါဘူး။ ပြောချင်တာက သူကပေးတဲ့ message ပါ ။ သူငယ်ချင်းသုံးယောက်ရှိပါတယ် ။ အားလုံးက အိန္ဒိယရဲ့ အကောင်းဆုံး တက္ကသိုလ်ကို ရောက်လာကြပါတယ် ။ တစ်ယောက်က photographer ဖြစ်ချင်တာပါ ။ အိမ်ကအတင်:လွတ်လို. သာရောက်လာတယ် စိတ်ဝင်စားတာမဟုတ်ပါဘူး ။ စိတ်မစားတာ ကို အတင်းလုပ်ရင် မအောင်မြင်ဘူး ၊ လူမူရေး ၊ မိတ်ဆွေကောင်းတွေကလဲ အရေးကြီးတယ်ဆိုတာ ယဉ်ယဉ်လေး ဥပမာပေးထားပါတယ် ။ ကြည်.လိုက်ပါ တစ်ခုခုတော့ ရင်ထဲမှာကျန်ခဲ့မှာပါ ။



ဆက်ရေးပါဦးမယ်...

References :


http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Ocean_Strategy

Think-out-of-the-box (Myanmar Translation By Ma. Pink Gold)
Blue Ocean Marketing Strategy Presentation by Dr.Aung Tun Thet

Some of the knowledge sharedby friends (Ko Ravi, Ko Aung Myo Lwin, Ko Myo Aung, Saturn etc)

No comments:

Post a Comment

Please use your real name or nick/pen-name.